SFO

Sdr. Vang SFO er en del af Sdr. Vang Skole med ca. 560 elever. I SFO'en har vi ca. 170 børn i aldersgruppen fra 5-10 år.

SFO er en integreret del af skolen, og vi arbejder derfor også ud fra det fælles værdigrundlag. Ud over vores arbejde i SFO om eftermiddagen har vi alle et tæt samarbejde med skolens øvrige personale og indgår i faste teams i alle klasser fra 0. – 3. klasse. Vi bliver dermed det naturlige bindeled mellem undervisning og fritidstilbud og er med til at sikre den samlede gode skoledag for det enkelte barn.

I SFO'en er der tid til leg og aktiviteter, både den spontane og den mere strukturerede leg. Leg er et vigtigt læringsrum, hvor barnet udvikler og afprøver forskellige handlinger og følelser. At gå i SFO har derfor stor betydning for, at barnet lærer at forstå sig selv som en del af et fællesskab. Barnet skal lære at være en aktiv del af og bidrage til fællesskabet, at sætte grænser og sige fra, at kende og tackle egne styrker og svagheder.

Personalet består af 8 ansatte, alle uddannede pædagoger. Derudover har vi oftest en eller to pædagogstuderende, samt 3 pædagogmedhjælpere. (Se mere under: Medarbejdere)

Sdr. Vang SFO har nogle dejlige store og lyse lokaler - og så har vi Koldings bedste legeplads!